Proiectul „Produsul Anului" a început în anul 1987 în Franţa, iar în România prima ediţie a fost organizată în 2009. După primul an de studiu în România, rezultatele au fost edificatoare: 65% dintre cumpărători ar cumpăra un produs marcat ca „Produsul Anului", iar credibilitatea unei reclame creşte cu 19% dacă este folosit logo-ul „Produsul Anului".
Zeci de produse din diverse categorii au fost înscrise şi în acest an în cercetarea menită să determine gradul de satisfacţie a românilor vizavi de noutăţile aduse în materie de design, funcţionalitate, ambalaj sau marketing. „Piaţa de retail din România este într-o continuă dezvoltare. Era necesar ca "Produsul anului" să fie implementat şi aici, la fel ca în alte ţări din Europa, SUA şi Asia. "Produsul anului" a apărut ca o dovadă a încrederii pe care o are compania maăa din Belgia în piaţa de retail din România", spunea, în urmă cu un an, Marc Herbrand, ex-managing director „Produsul Anului România".
Vorbele lui Herbrand au avut acoperire, iar în acest an, la categoria băuturi răcoritoare, Tymbark Cool a fost desemnat Produsul Anului. Datorită reţetei fără conservanţi, precum şi a tehnologiei de ambalare în mediu aseptic, procedura ce presupune sterilizarea ambalajului şi a sistemului în care are loc umplerea cu produs lichid, Tymbark Cool a reuşit să obţină cel mai înalt grad de satisfacţie în rândul consumatorilor români, dintre toate mărcile de băuturi răcoritoare înscrise în cercetare. „Recunoaşterea pe care am primit-o din partea consumatorilor români este o consecinţă a evoluţiei continue a brandului Tymbark. În luna ianuarie 2011 am început un proces de rebrandingul prin noul concept „Ştiu ce beau"!, iar designul ambalajelor Tymbark a fost schimbat cu unul nou, elegant, ce se evidenţiază foarte bine la raft", a spus Mihaela Burtoi, Group Brand Manager Tymbark Maspex România.
Câştigătorilor li se