Grupul german Rewe, care operează în România lanţurile de magazine Penny Market, Penny Market XXL şi Billa, ar putea renunţa la magazinele Penny Market din România şi Bulgaria, iar fondul de investiţii Enterprise Investors (EI) ar putea fi interesat de preluare, potrivit Mediafax care citează publicaţia germană Lebensmittel Zeitung.
Potrivit publicaţiei, citată şi de portalul Planet Retail, Penny trebuie să-şi tempereze strategia din cauza evoluţiei slabe din Germania, piaţa de origine, în condiţiile în care pe pieţele din România şi Bulgaria perspectiva este pesimistă şi din cauza intrării rivalilor de la Lidl. Sursa citată sugerează că operaţiunile Penny Market din ambele ţări au ratat, până în prezent, ţintele interne stabilite. Posibila vânzare de către grupul german Rewe a diviziei Penny Market din România va marca ieşirea unuia dintre cei mai puternici retaileri europeni din discountul local, dar şi revenirea unui fond de investiţii, Enterprise Investors, pe acest segment de piaţă, deosebit de competitiv în ultima perioadă.
Prin preluarea Penny Market, cumpărătorul va avea acces la o reţea de peste 115 magazine, cea mai extinsă din piaţa de profil din România.
Penny Market a avut anul trecut o cifră de afaceri de 384 mil. euro, în creştere cu 4,5% comparativ cu nivelul de 368 mil. euro din 2009.
În cazul Penny Market, vânzările din România au avut cea mai bună evoluţie din regiune, având în vedere că divizia de discount din Germania a scăzut cu 1,2% anul trecut (cifra de afaceri a grupului ajungând la 6,9 mld. euro în această ţară) şi că cea din Cehia a înregistrat un avans de 3,8%. De altfel, magazinele Penny Market au contribuit cu 10,3 miliarde de euro (în creştere cu 0,3% faţă de 2009) anul trecut la cifra de afaceri a grupului Rewe, ceea ce înseamnă că România nu a adus decât 3,7% din vânzările totale de anul trecut ale grupului, c