Google, cel mai popular motor de căutare online, va lansa şi servicii pentru companii pentru reţeaua sa de socializare Google+, în încercarea de a creşte competiţia cu site-uri de socializare mari precum Facebook sau LinkedIn, scrie agenţia de presă Bloomberg.
Noile funcţii business este de aşteptat să fie disponibile în cursul acestui an, potrivit lui Christian Oestlien, manager de produs la Google. "În acest moment suntem axaţi pe optimizarea experienţei consumatorilor, dar avem o echipă mare de ingineri care lucrează la un produs similar optimizat pentru business pentru reţeaua noastră de socializare Google+."
Google+ a fost lansat pe 28 iunie, marcând o nouă încercare de a concura cu Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume. Platforma Google+ este disponibilă momentan doar pe bază de invitaţie, iar structura este similară cu cea a Facebook, construită în jurul fotografiilor de profil şi al fluxurilor de informaţii despre prietenii utilizatorului şi despre subiectele care îl interesează.
Reţeaua de socializare Google+ este cel mai curajos efort de până acum al companiei de a detrona Facebook şi de a-şi perpetua dominaţia pe internet. Google a încercat de mai multe ori, fără succes, să-şi contureze o prezenţă solidă pe piaţa reţelelor sociale.
Potrivit lui Oeslien, compania a dezvoltat o versiune de test pentru mediul de afaceri, iar aceasta va conecta seviciile existente ale Google precum sistemul de publicitate AdWords pentru căutări pe internet. "Serviciul va include şi funcţii precum Google Analytics şi va avea capacitatea de a conecta acele date şi cu alte servicii Google pe care companiile le-ar putea utiliza zi de zi", a mai spus el.
Echipa Google+ se confruntă cu o cerere puternică pentru noul serviciu de social networking şi are în vedere o extindere a acesteia, funcţiile business fiind parte dintr-un plan mai elab