La numai şase luni din momentul în care Automobile Dacia anunţa un nivel istoric al producţiei, brandul românesc raportează prima scădere a vânzărilor, respectiv un declin de 2,9% în primul semestru, la 177.000 de maşini vândute la nivel mondial.
Deşi vânzările Dacia au scăzut în volum pentru prima dată în ultimii şapte ani, cifra de afaceri a mărcii a crescut în primul semestru cu peste 30% de la 1,6 mld. euro, la 2,1 miliarde de euro, potrivit estimărilor ZF.
Avansul cifrei de afaceri este determinat de lansarea comercială a SUV-ului Duster în luna mai a anului trecut, care are un preţ mediu de aproximativ 15.000 de euro, dublu faţă de Logan sau Sandero. De altfel, SUV-ul Duster a fost best-sellerul Dacia în primul semestru şi asigură jumătate din producţia uzinei de la Mioveni.
Dacă în cazul altor mărci scăderea din acest an a fost determinată de un declin al cererii, în cazul Dacia oficialii grupului francez Renault au subliniat că "scăderea vânzărilor a fost determinată de anumite întârzieri ale livrărilor motoarelor diesel 1,5 dCi", motoare care au cea mai ridicată pondere din vânzările în Europa de Vest, principala piaţă a Dacia.
La numai şase luni din momentul în care Automobile Dacia anunţa un nivel istoric al producţiei, brandul românesc raportează prima scădere a vânzărilor, respectiv un declin de 2,9% în primul semestru, la 177.000 de maşini vândute la nivel mondial.
Deşi vânzările Dacia au scăzut în volum pentru prima dată în ultimii şapte ani, cifra de afaceri a mărcii a crescut în primul semestru cu peste 30% de la 1,6 mld. euro, la 2,1 miliarde de euro, potrivit estimărilor ZF.
Avansul cifrei de afaceri este determinat de lansarea comercială a SUV-ului Duster în luna mai a anului trecut, care are un preţ mediu de aproximativ 15.000 de euro, dublu faţă de Logan sau Sandero. De altfel, SUV-ul Duster a