"Alcoa" Inc., cel mai mare producător de aluminiu din SUA, şi-a majorat de peste două ori profitul în trimestrul al doilea, în ritm anual, în baza preţurilor mari de pe piaţa de profil.
Câştigul net al companiei a cres-cut la 28 de cenţi/acţiune sau 322 milioane de dolari în total, de la 13 cenţi/titlu, respectiv 136 de milioane de dolari anul trecut. Dacă se exclud cheltuielile de restructurare şi alte cos-turi speciale, profitul a fost de 32 de cenţi/acţiune, în timp ce analiştii aşteptau 33 de cenţi/titlu.
Vânzările "Alcoa" au sporit cu 27%, la 6,59 miliarde dolari. Analiştii preconizau 6,31 miliarde dolari.
"Ne-am majorat atât marjele, cât şi profitabilitatea mai rapid decât vânzările", a declarat directorul financiar Chuck McLane, adăugând: "Luăm măsuri ferme ca să combatem creşterile de preţuri din sectorul energiei şi al materiilor prime".
Directorul executiv al "Alcoa", Klaus Kleinfeld, estimează că cererea globală de aluminiu va spori cu 12% în 2011 şi se va dubla până la finele deceniului, în baza ţărilor asiatice.
Producţia de aluminiu primar a companiei a crescut cu 5,8% în perioada de raportare, la 945.000 de tone.
ALINA VASIESCU "Alcoa" Inc., cel mai mare producător de aluminiu din SUA, şi-a majorat de peste două ori profitul în trimestrul al doilea, în ritm anual, în baza preţurilor mari de pe piaţa de profil.
Câştigul net al companiei a cres-cut la 28 de cenţi/acţiune sau 322 milioane de dolari în total, de la 13 cenţi/titlu, respectiv 136 de milioane de dolari anul trecut. Dacă se exclud cheltuielile de restructurare şi alte cos-turi speciale, profitul a fost de 32 de cenţi/acţiune, în timp ce analiştii aşteptau 33 de cenţi/titlu.
Vânzările "Alcoa" au sporit cu 27%, la 6,59 miliarde dolari. Analiştii preconizau 6,31 miliarde dolari.
"Ne-am majorat atât marjele, cât şi profitabilitatea mai rap