Din cele 1.000 de autobuze ale RATB care circulă prin Bucureşti, doar 513 au sisteme de aer condiţionat în zona destinată călătorilor. Bucureştenii au reclamat în repetate rânduri condiţiile grele în care se circulă pe timp de vară cu mijloacele de transport în comun.
Zilnic, mii de persoane trec prin calvarul unei călătorii cu unul dintre autobuzele fără aer condiţionat. Ieri, la ora prânzului, într- una din maşinile de pe linia 182 se înregistrau mai mult de 32 de grade Celsius. Pentru că autobuzul Mercedes care circula pe această linie nu era dotat cu aer condiţionat, pasagerii au deschis toate geamurile, preferând să suporte curentul ce s-a format în maşină. "Este foarte cald, leşinăm în autobuz, dar nu pot să aştept de fiecare dată să vină un autobuz cu aer condiţionat. 182 vine la jumătate de oră, nu pot să mai stau încă 30 de minute după altul cu aer condiţionat",ne-a declarat indignată Elena Creţu, de 65 de ani.
CLICK PE IMAGINI PENTRU GALERIE FOTO!
La aceeaşi oră, pe linia 282, într-un autobuz dotat cu sistem de aer condiţionat, pasagerii călătoreau relaxaţi la doar 25 de grade. "Eu am avut noroc, că am venit cu un 282 în care erau doar vreo 24-25 de grade. Am văzut că scria pe maşină că are aer şi m-am suit. Este foarte bine. Nu ştiu de ce nu le-au cumpărat pe toate aşa sau de ce nu montează aer condiţionat pe toate autobuzele", ne-a spus Geo Dumitrescu.
Temperaturi constante
În Capitală, doar jumătate dintre autobuze sunt dotate cu aer condiţionat în zona destinată pasagerilor, iar acestea circulă intercalat cu cele fără ventilaţie. Acest lucru a creat confuzie printre călătorii, care i-au acuzat de multe ori pe şoferi că nu vor să pornească aerul condiţionat. "Sistemul este automat. Temperatura se reglează la pornirea motorului şi se opreşte când ajunge la 24 de grade. Există senzori de temperatură legaţi la un co