Singura industrie care nu înregistrează pierderi masive în Grecia este cea a turismului. Cei care activează în acest domeniu nu au făcut niciodată grevă, deşi bugetul pentru investiţiile în turism a scăzut cu 40%. De asemenea, niciun angajat din această industrie nu a fost concediat. Giorgos Kaletsos, secretar general în Ministerul de Turism al Greciei şi fost om de afaceri în România, explică strategiile care au menţinut profitul în turism.
R: Mişcările sociale au adus un prejudiciu turismului din Grecia. Ce veţi face pentru a ieşi din această situaţie?
G.K.: Ceea ce am şi făcut deja. Mizăm pe noi strategii de marketing şi pe campanii agresive. Cu un buget mai mic cu 40% trebuie să încercăm să facem mai mult şi să fim mai eficienţi. Pentru prima dată încercăm campanii puternice online, iar reclamele pe care le-am postat pe google au avut deja rezultate uimitoare. De asemenea, încercăm să diversificăm turismul şi să-l targetăm pentru anumite categorii. Mizăm pe turismul nautic şi de corazieră, dar şi pe turismul religios, culinar sau pe agroturism. Nu în ultimul rând vrem să dezvoltăm călătoriile pentru nuntă. Foarte mulţi tineri vor să se căsătorească în Santorini, de exemplu. De asemenea, vrem să accentuăm faptul că Grecia nu este doar o destinaţie de vară. Avem munţi pentru căţărat, trekking şi sky. Aceste strategii au influenţat deja piaţa. Mai mult, încercăm să ne apropiem de sectorul privat şi să lucrăm îmreună, să avem iniţiative şi programe comune. Vom continua şi dezvoltarea infrastructurii şi vom reduce birocraţia pentru investitori.
R: Ce aţi reuşit până acum cu aceste strategii?
G.K.: În primele cinci luni ale anului, veniturile din turism au crescut cu 10%. Poate că turiştii nu au mai făcut rezervări noi din cauza grevelor, dar anulări ale excursiilor deja programate nu am avut. În Germania, creşterea a fost de 12%, iar în Marea