Primarul Sorin Oprescu preferă varianta cea mai spectaculoasă a inelului median pentru zona de nord a Capitalei.
Miercuri, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat că "înclin către varianta trei, cea cu două tunele subterane pe sub Parcul Herăstrău, chiar dacă este şi cea mai scumpă".
Proiectul arhitecţilor prevede construcţia a două tunele de 2 kilometri lungime îngropate la 25 de metri sub Parcul Herăstrău, cu câte trei benzi de circulaţie pe fiecare sens, aproximativ zece kilometri de şosea suspendată şi pasaj suprateran pe două niveluri peste calea ferată Bucureşti-Constanţa. Costurile sunt estimate la peste un miliard de euro, însă primarul Oprescu susţine că astfel numărul exproprierilor va fi minim şi vor fi ocolite toate construcţiile protejate sau monument istoric. Pentru inelul median nordic arhitecţii au desenat trei variante.
Prima variantă şi cea mai ieftină, 600 de milioane de euro, prevede construcţia autostrăzii doar la sol, în a doua varianta inelul median va fi realizat parţial la sol şi parţial suspendat, iar în cea de a treia variantă autostrada va fi suspendată cu două tunele îngropate sub Parcul Herăstrău. Cele trei variante de inel median sunt supuse dezbaterii publice, bucureştenii putând opta pentru una din variante accesând secţiunea Urbanism-consultarea publicului- pe pagina pmb.ro
Click pentru a mări
10 kilometri suspendaţi, doi kilometri îngropaţi în Parcul Herăstrău
Inelul median pentru zona de nord a Capitalei ar urma să pornească de pe Şoseaua Colentina şi să ajungă până pe Şoseaua Virtuţii. Acesta va avea un traseu suspendat pe aproximativ 10 kilometri şi îngropat în zona Parcului Herăstrău pe o distanţă de doi kilometri. Proiectul prevede ca pe traseul cuprins între Şoseaua Colentina şi Şoseaua Andronache să se realizeze două artere de circulaţie de o parte şi de alta a c