Când văd o femeie, doamnele şi partenerii lor observă lucruri diferite la aceasta, arată un studiu britanic. Contrar percepţiei generale, bărbaţii se uită mai întâi la faţa unei femei înainte de a-i analiza corpul. Privirea femeilor fuge însă către bustul posibilelor competitoare.
Faptul că sexul vinde este un lucru acceptat de toată lumea, însă afişele cu femei atrăgătoare au un impact diferit asupra clienţilor, în funcţie de gen. O analiză realizată pe 100 de persoane, puse să privească reclame ce prezentau femei atractive sau maşini, a demonstrat însă lucruri surprinzătoare, scrie cotidianul britanic „The Daily Mail". Astfel, bărbaţii sunt interesaţi la început de chipul persoanei din afişul publicitar, iar abia apoi analizează fizicul acesteia.
Studiul a fost realizat în urma analizării mai multor afişe publicitare ale unor companii precum H&M şi Reebok. Rezultatele au fost obţinute în urma unei analize privind modul în care era atrasă privirea. Subiecţii au fost puşi prima dată să urmărească o reclamă cu un fotomodel în costum de baie. S-a demonstrat că atât bărbaţii, cât şi femeile privesc mai întâi fotomodelul, iar abia apoi citesc informaţia din reclamă sau brandul. Femeile îşi coboară mai întâi privirea spre bust, în timp ce bărbaţii analizează faţa. Deşi femeile s-au uitat primele la sânii modelului, bărbaţii au petrecut mai mult timp analizându-i. În acelaşi timp, femeile au studiat mai mult timp abdomenul modelului şi preţul costumului de baie.
Informaţiile despre maşini, mai atractive
Al doilea afiş publicitar înfăţişa un fotomodel nud, singurul accesoriu fiind perechea de pantofi sport din picioare. Atât bărbaţii, cât şi femeile s-au uitat la încălţăminte abia după ce au analizat întregul corp. Contrar aparenţelor, bărbaţii au petrecut mai mult timp analizând chipul. Astfel, potrivit rezultatelor studiului, aceştia tind