In timp ce oficialii din Ministerul Transporturilor de la Bucuresti se chinuie sa gaseasca scuze pentru gradul extrem de scazut al absortiei de fonduri europene, doar 2,59%, la Budapesta au inceput sa se creioneze planurile pentru drumurile care vor fi construite cu ajutorul sumelor comunitare in urmatoarele doua exercitii bugetare ale Uniunii Europene.
Mai precis, oficialii guvernului maghiar si-au propus sa cheltuiasca in urmatorii 16 ani, ATENTIE!, nu mai putin de 11,6 miliarde de euro pentru constructia a 2.900 km de drumuri.
Din totalul kilometrilor propusi, aproximativ 500 vor fi pe profil de autostrada, iar alti o mie vor fi drumuri expres (pe care Ministerul Transporturilor de la Bucuresti nu le mai considera importante inca din timpul ultimului mandat al lui Radu Berceanu, n.red).
Suma propusa spre investitii pana in 2027 de unguri este de aproape doua ori mai mare fata de cea pe care Romania o are la dispozitie pentru perioada 2007-2013 prin Programului Operational Transport (POS Transport), gestionat de ministerul condus de Anca Boagiu, si prin Axa Prioritara 2 a Programului Operational Regional gestionat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului.
Pe cele patru axe prioritare ale Programului Operational Sectorial "Transport" bugetul total este de aproximativ 5,7 miliarde euro din care 4,57 miliarde euro din Fondul de Coeziune si Fondul European de Dezvoltare Regionala si alte 1,09 miliarde euro care ar trebui asigurate sub forma de cofinantare de la bugetul de stat.
De partea cealalta, prin Axa Prioritara 2 pentru imbunatatirea infrastructurii regionale si locale de transport Romania ar trebui sa beneficieze pentru reabilitarea si modernizarea retelei de drumuri judetene, a strazilor urbane si pentru constructia de sosele de centura de aproximativ 900 milioane de euro, suma echivalenta cu