Candidaţii care aspiră la un post de titular în învăţământ au obţinut la examen rezultate asemănătoare cu cele ale elevilor care au dat Bac-ul. Dascălii cu note mici vor îngroşa numărul suplinitorilor. Sursa: ADRIAN PÎCLIȘAN
Ca în fiecare an, examenul de titularizare ridică întrebări privind pregătirea specialiştilor de la catedră şi a absolvenţilor de facultate dornici să intre în învăţământ. În acest an, 70% dintre cei care au susţinut examenul de titularizare nu au reuşit să ia nota minimă necesară.
Astfel, doar 30% dintre candidaţi au luat peste nota 7, în timp ce 38% dintre ei au avut lucrări notate între 5 şi 7, iar 32% sub 5. Rezultatele nu au fost neapărat surprinzătoare, dat fiind faptul că nici anul trecut situaţia nu a fost cu mult mai bună. În 2010, au luat peste nota 7 doar 39% dintre candidaţi.
Mai îngrijorătoare decât notele puţine peste 7 sunt cele 52 de note de 1 luate la titularizare, jumătate dintre ele fiind obţinute de candidaţii pentru o catedră de educaţie fizică şi sport. La polul opus, sunt 26 de note de 10, cu 20 mai puţine decât anul trecut.
Aşa Bac, aşa titularizare
Lamentările din acest an vizavi de performanţa profesorilor sunt privite de multă lume în raport cu rezultatele obţinute de absolvenţii de liceu la examenul de Bacalaureat.
"Cerem copiilor să ştie de toate, iar profesorii lor nu reuşesc să ia o notă bună la titularizare. În aceste condiţii, de ce să le ceri copiilor mai mult decât ştiu profesorii lor?", este întrebarea retorică a preşedintelui Asociaţiei Părinţilor Elevilor, Mihaela Gună.
Motivele rezultatelor slabe obţinute la titularizare nu sunt greu de bănuit: pregătirea precară, dezinteresul faţă de o meserie prost plătită şi solicitantă, dezamăgirea celor din sistem faţă de diminuările salariale şi faptul că, pentru mulţi, învăţământul este