Mintea oamenilor este cea care ii duce de multe ori pe cai gresite. Exista fenomene care cu greu pot fi explicate din punct de vedere stiintific.
Curajul oamenilor pe Internet
Ne comportam diferit pe Internet fata de viata reala. Ne schimbam comportamentul natural si suntem mai dezinhibati. Asta se intampla datorita disparitiei restrictiilor sociale si a factorilor care ne limiteaza in interactiunea zilnica, conform Top Tenz.
In plus, pe Internet, multi sunt anonimi, acest lucru contribuind la fenomenul de dezinhibare. Conversatia nu se petrece in timp real, iar regulile de zi cu zi nu se aplica. Fenomenul este periculos, caci poate da nastere unor abuzuri si chiar si la incalcari ale legii.
Vorbitul in spatii aglomerate
Creierul nostru poate sa ne faca sa ne concentram doar asupra unui dialog, intr-o camera unde se tine o petrecere zgomotoasa. Putem sa ignoram zgomotul de fundal si chiar ne auzim numele daca suntem strigati de la celalalt capat al unei camere aglomerate in care se vorbeste tare.
Putem sa ignoram sunetele care nu vin direct spre noi. Efectul nu apare, insa, in cazul celor care aud doar cu o ureche. Urechea umana este construita astfel incat sa poata filtra anumite frecvente audio si sa selecteze ceea ce dorim, pe baza directiei din care vin sunetele.
"Efectul hipermarket"
Mereu mergi la hipermarket sa cumperi cateva produse, dar te intorci acasa cu mult mai multe in punga. Acest efect se numeste "transferul Gruen" si apare atunci cand intri intr-un astfel de spatiu imens. Aranjamentul din interior este facut astfel incat sa te zapaceasca si sa te faca sa uiti de planurile initiale.
La obtinerea acestui efect contribuie si muzica prezenta acolo. Devenim, astfel, cumparatori impulsivi, dispusi sa cheltuim mai mult decat planuisem initial. La fel sun