Peste două treimi din proprietarii de unităţi de cazare nu mai vor să le vândă
Specialiştii spun că se văd semnele unei reveniri ce ar putea deveni evidentă anul viitor
Aceştia se aşteaptă ca în 2012 să avem parte de mai mulţi turişti din străinătate
Primele şase luni ale acestui an s-au dovedit a fi diferite pentru turismul românesc. Performanţele nu sunt extraordinare, însă proprietarii structurilor de cazare au cam renunţat la intenţiile de vânzare a unităţilor pe care le deţin. Majoritatea simt că turismul românesc iese uşor, uşor din criză şi că se îndreaptă către o perioadă mai bună, potrivit analiştilor consultaţi de Curierul Naţional.
Dovada optimismului proprietarilor este relevată de un studiu realizat de portalul imobiliare.ro, care arată că numărul ofertelor de vânzare a hotelurilor şi pensiunilor de pe litoral şi din zonele de munte a scăzut cu 70% la jumătatea anului, în plin sezon estival, faţă de luna ianuarie. Dacă în luna ianuarie, în zonele turistice din România, existau 255 de hoteluri şi pensiuni scoase la vânzare prin intermediul portalului, în prezent, numărul anunţurilor pe acest segment este de 70. Potrivit aceluiaşi studiu, în 18,2% din cazuri, preţurile nu depăşesc 200.000 de euro. 26% din anunţurile care fac referire la vânzarea unor pensiuni şi hoteluri se înscriu în intervalul de preţ cuprins între 200.000 şi 500.000 de euro, iar 27,3% din anunţuri au un preţ de afişare cuprins între 500.000 şi 1 milion de euro. Unităţile pentru care se solicită un preţ cuprins între unul şi două milioane de euro reprezintă 19,5% din totalul ofertei, iar 9% din hoteluri afişează preţuri mai mari de două milioane de euro. În această perioadă a anului, cele mai multe oferte sunt la Braşov (19,5%). Urmează Constanţa (14,3%), Cluj (10,4%), Hunedoara (9,1%), Prahova, dar şi Timiş (ambele cu 7,8%).
Contactat de Curierul Naţi