La Oradea, autorităţile vor deschide primul centru de mecatronică din ţară, care va fi dotat cu aparatură de ultimă oră şi va avea ca scop întreţinerea maşinilor din sistemul de transport public urban. Directorul societăţii Oradea Transport Local (OTL), Istvan Csuzi, a declarat că în cadrul acestui proiect urmăreşte şi aplicarea celor mai noi descoperiri în domeniu şi a unor tehnici avansate în ceea ce priveşte mentenanţa predictivă a mijloacelor de transport în comun, ceea ce duce la ridicarea gradului de siguranţă şi la o mai bună protecţie a mediului.
Parcul OTL numără în prezent 79 de tramvaie, din care zece de ultimă generaţie. Proiectul se referă şi la mentenanţa liniilor de rulare, care este importantă în ţinerea sub control a poluării fonice, dar şi a costurilor de utilizare.
Ce presupune proiectul
"Proiectul presupune, concret, construirea unei hale unde va funcţiona un laborator cu aparatura necesară - sisteme de măsurare, de monitorizare şi analiză a vibraţiilor, a zgomotelor şi a altor parametri tehnici. De asemenea, va fi cumpărat şi un strung mobil, unic în România, necesar pentru lucrările, pe teren, la roţile tramvaielor", spune Istvan Csuzi.
Personalul OTL va colabora în cadrul acestui proiect, numit ''Centrul de Cercetare Mecatronică a Siguranţei Transportului Public în Comun de Călători'', cu specialişti de la facultăţile Universităţii din Oradea. Valoarea totală a proiectului este de 18 milioane de lei, din care 14 milioane lei sunt nerambursabili, care vor fi asiguraţi de Uniunea European prin Programul Operaţional Sectorial ''Creşterea Competitivităţii Economice''.
La Oradea, autorităţile vor deschide primul centru de mecatronică din ţară, care va fi dotat cu aparatură de ultimă oră şi va avea ca scop întreţinerea maşinilor din sistemul de transport public urban. Directorul societăţii Oradea Transport Local (