Romtelecom, unul dintre cei mai mari furnizori de ervicii TV de pe piaţă, le-a trimis scrisori acasă tuturor clienţilor care folosesc gratuit serviciul său de televiziune prin internet (IPTV), propunându-le ca începând din luna august să treacă la un abonament cu plată, la tarife care variază între 4,9 şi 9,9 euro pe lună (fără TVA), sau să renunţe la acest pachet de servicii.
Compania pregăteşte astfel terenul pentru lansarea, în august, a unei noi oferte integrate de servicii de voce, net şi televiziune, care presupune şi reîmpachetarea programelor TV, a precizat pentru ZF Ovidiu Ghiman, director executiv strategie şi comercial rezidenţial al operatorului.
Romtelecom nu a precizat câţi dintre cei 35.000 de clienţi IPTV nu plătesc în acest moment pentru serviciile TV, însă este posibil ca un procent semnificativ dintre utilizatori, probabil peste 10.000, să se afle în această situaţie. Romtelecom a lansat în decembrie 2009 serviciile TV furnizate prin linia de telefon de cupru şi a avut de atunci mai multe campanii de abonare prin care a oferit gratuit acest serviciu pentru clienţii care cumpărau anumite pachete de telefonie şi net fix.
"Există şi clienţi care şi-au luat serviciul în perioada de testare sau prin oferte promoţionale şi care beneficiau gratuit de acesta pentru o anumită perioadă de timp", a declarat Ghiman.
Oferta comercială IPTV lansată în mai 2010 de Romtelecom includea patru abonamente, dintre care unul - denumit iNational, era furnizat gratuit şi includea acces la 24 de canale TV. Celelalte abonamente erau iVariat - 52 de posturi TV (cu tarife între 4,9 şi 5,9 euro pe lună, fără TVA), iStar - 62 de posturi TV (5,9 - 6,9 euro) şi iMax - 88 de posturi TV (13,9 - 15,9 euro). Pe lângă aceste abonamente, clienţii puteau activa şi extraopţiuni cu alte programe TV suplimentare.
De luna viitoare comp