Instrumentul pe care a cântat japoneza Hiromi a fost adus de la Bucureşti, iar organizatorii au fost nevoiţi să scoată din buget peste 10.000 de lei în care a intrat chiria şi transportul pianului Yamaha.
Festivalul de Jazz de la Gărâna şi-a consolidat în actuala ediţie statutul de cel mai important eveniment de acest gen din Sud-Est-ul Europei. Mii de iubitori ai jazzului au urcat în Munţii Semenicului, iar pe scena din Poiana Lupului au concertat nume sonore al muzicii pe plan mondial. Nu au lipsit însă nici de această dată evenimentele neaşteptate, care i-au pus în dificultate pe organizatori.
Cea mai mare problemă a fost cu pianista japoneză Hiromi, unul din capii de afiş ai festivalului. Reprezentanţii artistei au cerut ca pe scenă să fie adus un pian Yamaha, de ultimă generaţie, pentru că Hiromi numai pe aceste instrument poate să cânte. După îndelungi căutări la Timişoara, Reşiţa şi în alte oraşe din zona de vest a ţării, Marius Giura, directorul festivalului a fost nevoit să închirieze un pian tocmai de la Bucureşti. Chiria şi transportul instrumentului a uşurat bugetul organizatorilor cu peste 10.000 de lei. „Nu exista altă soluţie. Chiar nu am avut de ales. Dacă nu făceam rost de acest pian nu venea Hiromi să cânte la Gărâna. Suma a fost mare, dar nu mai contează”, a declarat Marius Giura, directorul Festivalului de Jazz de la Gărâna. Se pare că impresarii japonezei au strâmbat şi aşa din nas, pe motiv că pianul adus pe scenă nu avea chiar dimensiunea cerută de ei. Până la urmă Hiromi i-a liniştit pe organizatori şi a acceptat să cânte, iar publicul a avut parte de un concert incendiar.
Un toboşar fabulos la Gărâna
Tot ca o picanterie, reputatul percuţionist Simon Philips, care a cântat cu formaţii celebre precum Judas Priest, Mike Oldfiled, The Who şi Toto, a avut nevoie de mai bine de oră să monteze instrument