Linia ferată Oraviţa-Anina este cunoscută nu doar prin frumuseţea traseului,dar şi prin locomotivele cu abur care au circulat pe acest traseu. Prin originalitatea acestora, locomotivele firgurează în vechile tratate ale tracţiunii în aburi, locomotiva 50 fiind păstrată și azi în depoul Oravița.
Dacă ajung la Oravița, chiar și pentru câteva ore, merită să vezi „bijuteria“din depoul gării. Iginerii specialiști, cum ar fi Gabriel Popovici, Ilie Popescu sau Antonio Biaco, vorbesc depre linia ferată Oravița-Anina ca despre cel mai important lucru care s-a putut reliza în România. Mai mult decât atât, în numeroasele lor descrieri aceștia vorbesc la superlativ și despre locomotivele cu aburi care au circulat pe această rută încă de la înființare. Astfel, în depoul Oraviței se află unicatul model al unei serii de locomotive apreciate de toate lumea.
Locomotiva 50.065 a circulat o perioadă bună de timp pe ruta dintre Oravița șI Anina, dar a fost casată îmediat după anul 1979. „După anul 1979, când s-au făcut experimentări pentru trecerea la remorcarea trenurilor cu locomotive diesel, binecunoscutele mașini ale seriei 50.0 au fost trecute treptat în rezervă și au fost scoase treptat din circulație“, spun cei trei ingineri într-un tratat publicat în anul 1994
Semnale de alarmă dela ONG-uri
După o scurtă vizită în depou, turistul poate liniștit să facă o plimbare pe ruta minunată dintre Oravița și Anina. ONG-urile se zbat șI azi pentru ca traseul să primescă atenția cuvenită. În luna iunie, membrii Asocieație GEC Nera au realizat
etapa a IV-a a proiectului Marea Hoinăreală 2011 în zona Parcului Național Semenic – Cheile Caraşului şi Cheile Nerei – Beuşniţa. Concluziile sunt însă de domeniul fantasticului.
„În prima parte de traseu a liniei ferate se găsesc multe clădiri industriale prăbuşite şi grămezi de moloz care provin de la închiderea