Abilităţi de leadership, capacitatea de a-i inspira pe cei din jur, atenţie la detalii şi o echipă puternică şi productivă sunt câteva dintre elementele care construiesc un lider puternic şi capabil să conducă o organizaţie de pe o poziţie de top.
Un manager trebuie să fie o persoană complexă, cu abilităţi multiple pentru a se putea adapta în diverse situaţii. Petru Păcuraru, managing director al Human Performance Development International (HPDI), susţine că managerul reprezintă funcţia ce conferă autoritatea formală, ci nicidecum o calitate în sine. „Totuşi, un manager trebuie să fie o persoană care deţine abilităţi de leadership, organizare, delegare, planificare şi, nu în ultimul rând, de management a resurselor umane", explică Păcuraru. În plus, specialistul în resurse umane susţine că un manager trebuie să aibă şi capacitatea de a-i conduce şi inspira pe cei din echipa lui.
Mai mult, Floriana Enescu, managing director Qualia, subliniază că un middle manager trebuie să fie un excelent profesionist în domeniul său de activitate. „El trebuie să fie atent la detalii, să ştie să construiască şi să motiveze echipe, să transmită către oamenii din subordine viziunea, valorile şi cultura organizaţională transmisă de către top management, dar să ofere şi sprijin şi coaching", precizează Enescu. Pe de altă parte, un top manager participă la crearea strategiei companiei şi stabileşte obiectivele pe termen mediu şi lung, în timp ce middle managerul priveşte aceste aspecte pe termen mediu şi scurt. „Altfel spus, top managerul creează strategia, middle managerul o implementează. Top managerul defineşte rezultatele, middle managerul se asigură că acele rezultate sunt obţinute", completează Enescu.
Drumul către o poziţie de top management într-o companie mare trebuie să treacă obligatoriu printr-o poziţie de middle management. Floriana Enescu spune că, în pri