Preţul unui Audi A3, în 2010, era de peste 20.600 euro în România, cu 5.000 euro mai mare decât în Danemarca şi cu 4.000 euro mai mult decât în Marea Britanie şi Ungaria, potrivit ultimului raport al Comisiei Europene. Sursa: AUDI
O diferenţă uriaşă de preţ se observă şi în cazul unei Honda Accord, care costa, în România anului 2010, aproape 23.000 euro. Preţul aceluiaşi automobil a fost, anul trecut, de 17.200 euro în Ungaria şi Danemarca, de 18.000 în Bulgaria şi de aproape 15.000 în Malta.
În general, diferenţele de preţ pentru autoturisme între statele membre au scăzut în 2010, potrivit preţurilor de catalog de la producători, dar acestea rămân ridicate în anumite cazuri, ceea ce conduce la realizarea de economii importante pentru consumatorii care efectuează achiziţii transfrontaliere, se arată în comunicat.
Raportul privind preţurile automobilelor arată că, în 2010, acestea au scăzut cu 2,5%, în termeni reali, în întreaga Uniune Europeană, în paralel cu o uşoară convergenţă a preţurilor de catalog pentru automobilele noi. Aceste tendinţe pe termen lung în materie de preţuri se înscriu în linia deciziei adoptate anul trecut de către Comisie, conform căreia regulile specifice în materie de concurenţă pentru vânzarea automobilelor noi nu mai sunt justificate.
În total, 24 de ţări ale UE au înregistrat o scădere a preţurilor reale la automobile. Preţurile au rămas stabile în alte două ţări (+0,2% în Italia şi în Malta), dar au crescut în Portugalia (+2,6%). Totuşi, trebuie notat faptul că, în cazul Portugaliei, cumpărătorii au beneficiat în anul precedent de o scădere a preţurilor reale ale automobilelor superioară mediei (-6,7%).
Scăderea preţurilor reale a fost foarte pronunţată în Slovacia (-17,4%), Bulgaria (-13,5%), Slovenia (-11,6%) şi Republica Cehă (-9,0%). În Polonia, preţurile au scăzut cu 5,6%. În ceea ce