Deşi contestate de unii medici, suplimentele nutritive se vând din ce în ce mai bine în România, pentru că sunt considerate naturale şi au preţuri accesibile pentru majoritatea populaţiei.
Ritmul afacerii cu suplimente nutritive este alert, înregistrând creşteri considerabile ale vânzărilor cu mai mult de 20% anual.
Numai în anul 2010 a fost sesizată o creştere de unsprezece procente, luând în considerare doar distribuţia prin intermediul farmaciilor, pentru că doar aceste vânzări pot fi monitorizate, chiar dacă produsele naturiste se mai comercializează şi în supermarket-uri sau pe internet. Se poate anticipa cu uşurinţă că, în decursul anului 2011, vânzările vor continuă să sporească.
„O sumă care se apropie de 200 de milioane de euro pe piaţa farmaceutică, este reprezentată, în prezent, de suplimentele nutritive. Vânzările chiar au crescut, dacă ne gândim că între 2007-2008, de exemplu, erau estimate la aproximativ 65 de milioane de euro. Mai ştim şi că România are un consum anual pe cap de locuitor de 9,5 euro, valoare care în ţări că Polonia, Cehia, Slovacia variază între 12-15 euro, în timp ce în Europa de Vest ajunge chiar la 25 de euro. Conform unui sondaj realizat de firmă Bio Integra S.R.L., peste 80% la sută dintre persoanele chestionate preferă să trateze anumite afecţiuni cu produse naturale, în locul medicamentelor de sinteza", a declarat Ciprian Bostan, manager general Bio Elemente.
Acesta a mai adăugat şi că, dacă în urmă cu zece-cincisprezece ani, piaţă suplimentelor nutritive era nesemnificativă, în prezent, populaţia, mai ales cea din categoriile sociale cu grad ridicat de educaţie şi acces sporit la informaţie, da dovadă de flexibilitate în alegerea produselor care au la bază substanţe active naturale, deoarece acţiunea lor asupra organismului este mult mai blândă şi mai eficientă pe termen lu