Atunci când se confruntă cu fraude, indiferent de amploarea lor, patronii din România evită să recurgă la ajutorul Poliţiei şi apelează la detectivi. Sursa: SHUTTERSTOCK
Vremurile în care detectivii particulari îşi câştigau traiul doar de pe urma cazurilor de presupus adulter sau de trădări în sânul familiei au trecut de mult. Cazurile de investigaţii economice au luat, treptat, din felia anchetelor conjugale, scrie revista Capital.
Reprezentanţii uneia dintre cele mai cunoscute firme de profil din ţară, Detectiv Art, povestesc cum arată, în mare, o investigaţie de fraudă. Aceştia au fost contactaţi de o firmă care se ocupa cu producerea, distribuţia şi vânzarea unor bunuri de larg consum, care aflase că în diverse magazine din ţară erau comercializate produse sub acelaşi nume şi siglă ca ale sale, dar mult mai ieftine şi de calitate mai slabă.
"Am mers din aproape în aproape, ne-am erijat în posibili clienţi pentru a depista cât mai multe din punctele de desfacere ale acestor mărfuri, am început să legăm amiciţii cu patronii şi vânzătorii acestor magazine pentru a obţine mai multe informaţii despre zonele unde ajungeau aceste bunuri. Am aflat astfel, şi pe baza filajelor, mai multe adrese de depozite din Bucureşti şi alte localităţi mai mici", povestesc reprezentanţii Detectiv Art. După o serie de investigaţii au constatat că în aceste acţiuni erau implicate 11 persoane: unul făcea rost de facturi false; alţii îşi făcuseră în propriile locuinţe veritabile depozite de ambalaje; alţii transportau marfa la magazine; un altul, priceput la vânzări, găsea noi clienţi şi menţinea relaţia cu cei vechi; iar alţii făceau produsele într-o clădire cu gard înalt care funcţiona ca o mică făbricuţă.
"Am prezentat companiei-client rezultatele anchetei, însă, aşa cum se întâmplă adesea în această meserie, nu ştim care au fost urmările