Publicitatea berii alături de alte băuturi alcoolice va fi interzisă la posturile TV şi radio, în presa scrisă şi electronică, în cinematografe, precum şi în transportul public şi prin sisteme de comunicare vizuală.
Potrivit unui proiect de lege aprobat, astăzi, de Guvern, se propune extinderea interdicţiei la publicitate în mass-media nu doar la băuturile alcoolice tari cu un conţinut de spirt de 25%, dar şi cel cu un conţinut mai mic, inclusiv la bere.
Andrei Usatâi, ministru al Sănătăţii a specificat, în şedinţă, că iniţiativa legislativă iniţială, venită din partea deputatului democrat Valeriu Guma, prevedea impunerea restricţiilor doar la băuturile alcoolice tari, ceea ce nu s-ar fi soldat cu efectul scontat asupra sănătăţii publice.
Potrivit lui Usatîi, din aceste considerente, Guvernul a propus interzicerea publicităţii directe şi/sau indirecte a băuturilor alcoolice şi a berii la posturile de radio şi televiziune, în presa periodică şi mijloacele electronice de informare în masă, în serviciile cinematografice, video, alte servicii informaţionale, indiferent de forma juridică de organizare a acestora, precum şi interzicerea publicităţii exterioare aplicate prin sistemele de comunicare vizuală sau în mijloace de transport public în vederea promovării şi utilizării denumirii mărcilor comerciale, altor produse sau servicii aferente.
Legea cu privire la publicitate, în vigoare din 1997, prevede interdicţia difuzării la televiziune a publicităţii băuturilor alcoolice între orele 7.00 şi 22.00.
În acelaşi timp, este permisă publicitatea băuturilor alcoolice mai slabe, chiar dacă consecinţele consumului excesiv al acestora sunt la fel de grave ca şi în cazul fumatului.
Organizaţia Mondială a Sănătăţii estimează că circa 60% din tineri sunt influenţaţi de publicitatea băuturilor alcoolice, în special a berii, care le insuflă falsa rep