Designerul Alexandra Irimescu (26 de ani) vorbeşte despre obişnuinţa noastră de a rămâne blocaţi în lucruri ieftine şi de a cumpăra obiecte pentru casă doar pentru că sunt la promoţie. De la prima întâlnire la ultimele retuşuri, un proiect de amenajare durează cam o lună, dar e presărat cu multe „bătălii“ între specialist şi client, spune Alexandra Irimescu.
„Adevărul": Poţi să creionezi un portret-robot al clientului român, cum îl vezi după şase ani de experienţă în domeniu?
Alexandra Irimescu: Din păcate, mulţi dintre români merg încă pe amalgam şi pe prost gust. Foarte mulţi nu înţeleg că frumuseţea stă în simplitate şi în detalii corect alese. Sunt destul de multe persoane care ţin morţiş să-şi mobileze casa cu piese de designer, dar, pentru că le aleg după cum le taie capul, fără să ţină cont de sfatul unui specialist, chiar dacă au investit foarte mult, rezultatul final este groaznic.
Românii nu sunt nişte clienţi dificili în esenţă, dar sunt mult mai puţin maleabili decât alte naţii. Şi-mi pare rău să spun asta, dar mulţi români sunt snobi. Românul îşi permite, îşi cumpără pe loc, chiar dacă piesa aceea scumpă pe care a dat banii fără să clipească nu are ce căuta în livingul lui. El nu are răbdare şi nici nu vrea să te asculte. Iar asta poate deveni destul de frustrant în meseria pe care o fac. Spre deosebire de români, însă, străinii cu care am lucrat sunt mult mai relaxaţi. Dacă tu le spui că în locul dulapului din cireş ar merge mai bine un dulap din material alb lucios, şi-i dai nişte argumente plauzibile, ei te iau în seamă.
Care sunt marile capcane ale amenajării?
Cele mai mari bătăi de cap le dau spaţiile mici, iar aici au de îndurat şi designerul, şi clientul. Pentru mine, însă, cea mai grea misiune este să pliez dorinţele clientului - care nici nu prea ştie ce îşi doreşte - pe modul în care văd eu spa