Locatarii mai multor blocuri din Cluj sunt nemulţumiţi de modul în care le sunt calculate cheltuielile de către firma Ovila. Reprezentanţii Regiei de Termoficare Cluj spun că au existat plângeri şi sesizări la adresa firmei Ovila, însă nu pot interveni. Reprezentanţii firmei susţin că respectă legea.
Locatarii din blocurile în care citirea repartitoarelor de energie termică era făcută de angajaţii firmei Ovila spun că plătesc mai mult decât consumă. Asta, deoarece, susţin ei, valorile citirilor sunt puse pe hârtie, de cele mai multe ori, de reprezentanţii Ovila „din burtă".
„Nu eram anunţaţi de nimeni, când veneau angajaţii firmei să citească repartitoarele, oamenii nu erau acasă. În loc să revină, cei de la Ovila puneau valori «din burtă». La noi în bloc, unii au centrale termice de apartament, alţii au rămas racordaţi la reţeaua de termoficare. De aici a ieşit scandalul, avem locatari care au stat în frig, pe timp de iarnă, dar au avut de plătit chiar şi 900 de lei pe lună pentru încălzire", a explicat Gheorghe Ţăranu, administratorul Asociaţiei de Proprietari Primăverii 6.
Contract reziliat. Şi nu prea
La insistenţele cetăţenilor nemulţumiţi, administratorul Gheorghe Ţăranu a decis să rezilieze contractul încheiat cu societatea Ovila. Solicitarea lui a fost refuzată de Viorel Luca, managerul Ovila, pe motiv că firma a încheiat contracte individuale cu fiecare dintre locatarii cu repartitoare. În plus, Luca a răspuns asociaţiei: „Calculul şi repartiţia căldurii la dumneavoastră în imobil le-am făcut şi le vom face conform legilor şi normativelor în vigoare. Până anul acesta, când legea permitea stabilirea procentului de părţi comune de către asociaţii, am aplicat hotărârea asociaţiei exact cum ne-aţi comunicat". Încercând să forţeze o reziliere a contractului, administratorul Asociaţiei de Proprietari a refuzat să onoreze fac