Preţurile la “şampania muncitorilor” ar putea creşte în această lună cu maxim 5% din cauza majorării preţurilor la materiile prime precum orz şi malţ pe bursele internaţionale.
Companiile active în România majorează tarifele cu câte puţin pentru că românii nu au bani, a declarat Vifor Verşescu, preşedintele Patronatului Societăţilor Independente Producătoare de Bere din România, citat de Agerpres.
“În general, distribuţia berii pe ambalaje reflectă starea de sărăcie a românilor. De altfel, consumul de bere a scăzut pentru că lumea nu mai are bani. Berea ar trebui să fie şampania muncitorului, dar, oamenii, neavând bani, sigur că au redus de la bere. Faptul că în România PET-ul reprezintă peste 50% din consumul de bere reflectă gradul de sărăcie al românului. Şi faptul că românul bea berea acasă, nu o bea la grădină. Deci, în România cam 70% din consumul de bere este berea care se bea acasă, iar 30% la restaurante, terase etc. În Europa, este invers”, a explicat el.
Preţul la orz se ridică la 130-140 de euro/tonă, iar la malţ este, în general, dublu faţă de orz, ajungând până la 300 de euro/tonă (anul trecut, în perioada similară), însă pe parcursul anului, până la recoltare, creşte se duce spre 400 de euro/tonă, pe măsură ce scad stocurile de malţ.În ceea ce priveşte hameiul, preţurile diferă, soiul fiind cel care contează foarte mult. Malţul se importă în general din Ungaria, Slovacia şi Cehia, orzul din Slovacia şi Ungaria, iar hameiul se aduce în primul rând din Germania şi cantităţi mai mici din Cehia şi din Marea Britanie.
Potrivit Asociaţiei Berarii României, consumul de bere a fost de 17 milioane de hectolitri, faţă de 20,2 milioane de hectolitri în 2008.
Ca preferinţe ale consumatorilor în ceea ce priveşte ambalajul, potrivit Asociaţiei Berarii României, PET-ul deţine o pondere de 49,3%, sticla 31,7%, doz