O călătorie cu metroul, autobuzul sau cu maxi-taxi ar putea costa la fel. Preţul pentru un traseu va fi stabilit după unificarea tarifelor existente. Curând, călătoria cu autobuzul va fi 1,8 lei sau 2 lei. Sursa: EVZ
Maxi-taxi-urile vor lua locul autobuzelor pe străzile înguste, abonamentul de la metrou va fi valabil şi pe autobuz, iar în microbuze s-ar putea monta aparate de taxat la fel ca în tramvai. Aşa ar putea arăta noul transport în comun din Capitală, dacă Executivul va aproba o ordonanţă de urgenţă prin care se va putea înfinţa Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti.
Maxi-taxiurile vor înlocui unele autobuze
"Noua instituţie va decide unde şi ce mijloc de transport va circula prin Capitală. Totodată, analizăm reintroducerea maxitaxi- urilor. În prezent, nici un microbuz nu mai are licenţă. Ele vor circula pe străzile cu puţini călători şi acolo unde autobuzul ajunge greu", a explicat directorul executiv al Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din cadrul Primăriei Capitalei, Ion Dedu.
Potrivit acestuia, în zonele Rahova şi Andronache ar putea fi introduse microbuzele, care au fost scoase în 2009, pentru că traseele lor se suprapuneau cu cele ale autobuzelor. "Pe străzile Teiuş şi Pucheni ar putea circula transportatorii privaţi. Dacă îşi vor monta aparate de taxat, vor trebui semnate protocoale, pentru ca aceştia să-şi primească banii la sfârşit de lună şi ca să fie integraţi în sistemul unic de transport", a mai spus Dedu.
Tarif unic la toate mijloacele de transport în comun
După ce sistemul va fi creat, iar metroul, tramvaiul şi microbuzele vor fi coordonate de către noua instituţie, o călătorie cu metroul va costa cât una cu maşinile Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), potrivit unor surse din cadrul Ministerului Transporturilor.
Suma