La o zi după prima rectificare bugetară din 2011, premierul Emil Boc a declarat, în cadrul unui interviu acordat RRA, ca investiţiile sunt acum o prioritate majoră pentru creşterea economică şi că taxa de clawback va fi introdusă prin hotărâre de Guvern sau ordonanţă de urgenţă până la finalul lunii august.
"Trebuie pus un filtru în sănătate ca să ştim unde şi cum se duc aceşti bani din investiţii. Noi ca stat nu putem plăti cele mai scumpe medicamente, plăteşti medicamentul care conţine substanţa şi tratează boală, adică medicamentul de bază care are genericul," a adăugat premierul.
"Obiectivul nostru este să avem unităţi moderne spitaliceşti numai ca, inevitabil, banii sunt limitaţi"
Contribuţia de tip "clawback" prevede ca deţinătorii autorizaţiilor de punere pe piaţă (APP) a medicamentelor cu prescripţie să plătească trimestrial o contribuţie din valoarea încasărilor rezultate din comercializarea medicamentelor incluse în programele naţionale de sănătate, precum şi pentru medicamentele folosite în tratamentul ambulatoriu.
Cu privire la Ministerul Transporturilor şi despre suma alocata pentru compensarea datoriilor istorice ale ministerului Boc a declarat că motivul pentru care au alocat aceşti bani este : "a avea pe viitor companii de stat care sa nu mai produca pierderi asa cum din nefericire au produs in ultimii 20 de ani, CFR Calatori, CFR infrastructura, CFR Marfa - care e scos la privatizare in momentul de fata din cauza managementului neperformant. Noi am facut apel la niste scheme de compensare aprobate de UE si cu acordul CE pt a stinge datoriile si pentru a incepe curat in 2012 cu un management performant pentru a preveni acumularea de datorii. "
"Prin renegocierea contractului cu Bechtel s-au economisit 6 miliarde de euro de la bugetul de stat."
"Autostrada Transilvaniei este necesara si ea va fi facuta in continuare.