Deşi, teoretic, şedinţa de miercuri a Consiliului Local a avut un caracter festiv, fiind marcată Ziua Timişoarei, consilierii locali au avut în mape proiecte grele, care presupun mobilizarea unor importante fonduri de la bugetul local. Cu contrele aferente, care nu au lipsit nici de această dată, Consiliul Local a reuşit totuşi să adopte toate proiectele importante de pe ordinea de zi.
Finanţări pentru R.A.T.T.
Unul dintre proiectele importante de pe ordinea de zi, care a stârnit discuţii în plenul Consiliului, este cel referitor la contractarea unui credit destinat achiziţionării unor tramvaie noi pentru Regia Autonomă de Transport Timişoara. Motivaţia acestei achiziţii e legată de faptul că parcul de tramvaie al R.A.T.T. este alcătuit din tramvaie second-hand, achiziţionate din Germania, a căror durată de serviciu este depăşită, iar prin reparaţiile curente efectuate se prelungeşte puţin durata acestora. Totodată, R.A.T.T. are mari dificultăţi în asigurarea pieselor de schimb şi a subansamblelor mijloacelor de transport în comun, iar “tramvaiele aflate în exploatare nu asigură confortul şi siguranţa călătorilor, din punct de vedere al existenţei sistemelor de climatizare, supraveghere, informare, în conformitate cu normele europene”.
Deşi acest proiect a fost contestat – un grup de consilieri P.N.L. a susţinut că în acest fel Primăria ar putea ajunge la un grad de îndatorare prea mare –, a fost votat, după ce primarul Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu, a arătat că limitele de îndatorare ale Primăriei rămân cu mult sub cele maxime impuse şi după contractarea acestui credit. “Nu vom depăşi un grad de îndatorare de 20%. Cu tot respectul şi regretul, ştiu că se apropie campania electorală, mi se pare incorect să îi privăm pe timişoreni de a avea un parc de tramvaie înnoit, în condiţiile în care actualul parc este învechit în