Sfidandu-si mentorul (chiar pe acel Basescu Traian, care ne spunea la sfarsitul anilor '90 ca nu avem nevoie de autostrazi), Anca Boagiu merita sa fie felicitata pentru consecventa cu care s-a tinut de capul celor de la Bechtel, pana a reusit sa obtina ceva si in interesul romanilor.
Las deoparte toate gafele si greselile pe care le-a facut pana acum ministrul Transporturilor, sa uitam si tot ce s-a spus rau despre Anca Boagiu si sa consemnam prima victorie a acestui Executiv in ultimii doi ani si jumatate.
Despre contractul cu Bechtel s-au scris biblioteci intregi. Incheiat pe vremea lui Adrian Nastase, premierul pe care astazi Traian Basescu il lauda, contractul cu firma americana a adus pana acum romanilor, in opt ani!, doar paguba. Probabil de vina pentru aceasta smecherie sunt toti cei care se acuza astazi intre ei. De la Adrian Nastase si Miron Mitrea pana la Traian Basescu si Emil Boc, factorii decidenti din prezent care au permis sa balteasca aceasta jecmaneala la buzunarele romanilor.
Desi ar fi trebuit sa finalizeze intreaga autostrada in sapte ani, Bechtel a dat in folosinta, la un cost urias, doar 52 de kilometri. Realitatea e ca pana sa vina Anca Boagiu la conducerea ministerului nu am auzit decat vaicarelile si mistourile lui Radu Berceanu - un mucalit de treaba, dar un ministru catastrofal. Cum, necum, Boagiu a reusit ceva, chiar daca vorbim in fapt despre intreruperea unui contract, nu despre finalizarea autostrazii. Pentru Romania, insa, chiar si acest aspect a ajuns sa fie demn de respect.
Nu stiu daca a fost ideea Ancai Boagiu, nu stiu daca a actionat doar respectand niste indicatii primite de mai sus, insa intreruperea unui contract de care executantul isi batea pur si simplu joc in ciuda banilor nostri, marind costurile de realizare de la an la an si intarziind lucrarile cu ani si ani, ramane singur