Compania Naţională de Autostrăzi i-a plătit societăţii americane preţuri de până la trei ori mai mari, pentru materialele de construcţii achiziţionate, decât cele practicate de firmele autohtone. Sursa: ADI PÎCLIȘAN
Preţurile astronomice încasate de Bechtel în România au fost posibile din cauza anexelor secrete din contractul încheiat cu statul român pentru construcţia Autostrăzii Transilvania.
Până în prezent, pentru lucrările efectuate de compania americană, 52 de km la tronsonul Câmpia Turzii- Gilău şi 41% din cei 64 de kilometri de la Suplacu de Barcău- Borş, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a achitat 1,5 miliarde de euro.
Anexele secrete cuprind preţurile materialelor de construcţii pe care CNADNR le-a acceptat la plată şi care sunt de câteva ori mai mari decât cele ale marilor companii româneşti. Pentru tronsonul Câmpia Turzi–Gilău, preţul betonului decontat de statul român a fost de două ori mai mare decât cel practicat de marii producători. Acest beton a fost produs de compania americană la staţia de la Săvădisla, judeţul Cluj, fapt ce îl face şi mai ieftin. Pentru "betonul slab 15N", preţul decontat de Bechtel era de 124 de euro/tonă în timp ce la staţiile de betoane ale diferiţilor producători costa 70 de euro.
1.000 de euro pentru un metru pătrat de iarbă
Aceste sume aberante acceptate la plată conform contractului au făcut ca preţul unui km de autostradă să ajungă la 16 milioane euro, faţă de un cost normal de 5,5-6 milioane euro.
De departe cel mai mare profit pe care Bechtel l-a încasat a fost făcut din "însămânţările de iarbă pe marginea autostrăzii". Preţul pentru fiecare metru pătrat, decontat pentru luna aprilie 2009, la sectorul de autostradă Câmpia Turzii-Gilău a fost de 1.112 euro. În luna aminitită, Bechtel a încasat în total din însămânţare