Şapte ani de contract, 54 de kilometri de autostradă şi cheltuieli de 1,5 miliarde de euro - acesta este bilanţul la zi al Bechtel în România.Contractul în baza căruia s-a reuşit această performanţă este clasificat secret de stat, însă clauzele păguboase vor fi făcute publice imediat după semnarea noului acord cu Bechtel. Promisiunea a fost făcută vineri de Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, care a declarat că imediat ce va fi semnat noul contract cu compania americană, ministerul va anunţa noile condiţii de contractare.
De altfel, Ministerul Transporturilor şi CNADNR au renegociat noua formă de contract cu Bechtel mai bine de şase luni. În urma şedinţei de Guvern de miercuri, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a anunţat că Bechtel va mai construi în România doar tronsonul de 64 de kilometri dintre Suplacu de Barcău şi Borş. Întrebată care sunt penalităţile aplicate în acest caz, Boagiu a ţinut să precizeze că statul român nu va plăti nici un ban companiei pentru întreruperea contractului. De altfel, unul dintre cele mai interesante secrete ale contractului semnat în 2003 cu compania americană şi dezvăluite de Jurnalul Naţional este faptul că partea română nu avea clauze de reziliere. Bechtel putea pleca oricând din contract, partea română nu. Compania americană a rămas însă mai bine de şapte ani în ţară, întrucât condiţiile stipulate în contractul semnat îi erau favorabile întru totul. O altă clauză interesantă din vechiul contract Bechtel prevedea ca în fiecare lună compania americană să primească un bonus de un milion de euro cheltuieli indirecte.
Pentru moment este cunoscut doar faptul că, potrivit noului contract, firma americană s-a angajat să construiască tronsonul din vestul ţării la un preţ de 6,9 milioane de euro/km faţă de 20 de milioane de euro pe kilometru, cu cât construiseră înainte. În acest moment, tronsonul