După un început dezastruos de sezon estival, cu scăderi de până la 40% faţă de 2010, turismul litoral începe să-şi revină. Pe feţele hotelierilor a apărut zâmbetul, iar declaraţiile lor sunt acum mai optimiste. „Avem hoteluri în care s-a investit şi care au raportat creşterea numărului de turişti cu 40%", a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, Nicolae Bucovală, preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia. Nu peste tot lucrurile stau atât de roz.
„Există hoteluri care au pierdut 40% din turişti", a afirmat Mohamad Murad, proaspăt preşedinte al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc şi vechi investitor în turismul românesc, care deţine sute de locuri de cazare pe litoral. O cifră oficială a oferit-o Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, după consultarea cu specialiştii instituţiei. „A început vara foarte prost, cu 40 la sută scăderi ale cererii. Am reuşit la mijlocul verii, spre luna iulie, să ajungem la 20 la sută scădere, deci am recuperat un 20 la sută. La ce moment suntem acum? Am ajuns la nivelul vânzărilor de anul trecut.
Am şi făcut o estimare în urmă cu o săptămână, este posibil din datele tour-operatorilor şi patronatelor hoteliere să ajungem la o creştere pe finalul sezonului cu 5 la sută estimăm noi în acest moment, faţă de anul trecut. Dacă vremea va continua să fie bună şi dacă vom rămâne pe acest trend pozitiv. De la ANAT, din datele vânzărilor reiese că toată luna august va rămâne la acest nivel bun din acest moment, aşteptăm ca fiecare weekend să fie la capacitate sută la sută, poate chiar şi primele 10-15 zile din luna septembrie când va începe şi programul Litoralul pentru toţi", a remarcat preşedintele ANAT. Creşterea vânzărilor s-a datorat, potrivit Corinei Martin, promovării realizate de patronate şi asociaţii, programelor speciale lansate de acestea şi vremii favorabile.
Străinii,