În Poştă trebuie foarte multe lucruri schimbate: de la mentalitatea unor oameni care nu înţeleg că trăiesc într-o economie concurenţială la modul şi instrucţiunile de lucru, formularistica şi avizarea folosite, susţine Daniel Dumitru Neagoe, 42 de ani, directorul general al Poştei Române.
"Relansarea serviciului de curierat rapid, reorganizarea reţelei teritoriale şi reducerea cheltuielilor pentru trecerea pe profit sunt principalele priorităţi pe care le am anul acesta", spune Daniel Dumitru Neagoe în primul interviu acordat de când a venit la conducerea companiei, în iulie 2010.
Poşta Română a finalizat anul trecut cu afaceri de 327 mil. euro, mai mici cu 5,6% faţă de anul precedent, şi cu pierderi de 121 milioane de lei (28,7 mil. euro), în scădere cu 60 mil. lei faţă de 2009.
Cu o reţea de 7.000 de unităţi poştale, din care cele mai multe aflate încă în "epoca ghişeelor cu geamuri", la care se formează cozi, şi cu un model comunist de avizări, pe hârtii completate de mână, în loc de avizări telefonice sau prin e-mail, Poşta Română continuă să rămână singura poştă din Europa pentru care nu se găsesc "bani de investiţii în modernizare".
"Unul dintre primele lucruri despre care l-am întrebat când am venit la Poştă în urmă cu doi ani şi jumătate a fost de ce ţinem geamurile alea (la ghişeele poştale - n. red) şi nu comunicăm aşa cum fac băncile", precizează Neagoe.
Chiar dacă şeful Poştei susţine că s-a arătat preocupat de modul de comunicare al Poştei, nici până acum el nu a găsit o soluţie, pentru că "din păcate poşta nu are foarte mulţi bani de investiţii. Măcar să putem întreţine ceea ce avem, la ţară sunt cazuri în care acoperişurile ghişeelor nu arată prea bine". Mai mult, sunt prea mulţi oficianţi (cei care lucrează în oficiile poştale) speriaţi să nu fie ameninţaţi de clienţi, "că doar se lucrează şi cu bani. Dar mie mi se