Pretul in crestere la carburant ne poate face sa ne gandim bine cati km vom parcurge in vacanta si sa ne spunem ca nu ne-am ales bine masina, ca trebuia sa alegem o motorizare mai economica, insa putem consuma mai putin carburant datorita stilului de condus.
1. Accelerati treptat pana la viteza pe care o doriti, 50-60 km/h, dupa care puteti rula si cu treapta a 5-a, atat timp cat mergeti constant si nu accelerati.
2. De fiecare data cand faceti o depasire, sau vreti sa prindeti semaforul verde, schimbati intr-o treapta inferioara si accelerati, apoi reveniti la treapta a 5-a.
3. Daca trebuie sa urcam o panta, putem mari viteza cu cel putin 10 km/h in linie dreapta pentru a o pierde mai tarziu din inertie si a nu mai accelera in sarcina, cand consumul creste de 3 ori.
4. Nu folositi sistemul cruise control, acesta va accelera inutil pentru a pastra mereu aceeasi viteza. Este comod, dar nu econom.
5. Intuiti de la distanta traficul, daca va apropiati de un semafor rosu, nu mai accelerati.
6. Nu scoateti masina din viteza daca in fata aveti un semafor rosu, va consuma la fel de mult ca atunci cand stati pe loc cu motorul pornit, este recomandat sa schimbati in trepte inferioare pe masura ce incetiniti (asa fac toate transmisiile automate). Singurul moment in care o masina are un consum de 0 litri la 100 km cu motorul pornit este cand luam piciorul de pe acceleratie si incetinim intr-o treapta de viteza.
7. Majoritatea autoturismelor fabricate dupa anul 2010 au langa ceasurile de bord, sageata care ne ajuta sa conducem economic (shift up/down), adica la viteza constanta sa rulam subturat. Din ce in ce mai multe masini ne indruma sa mergem cu treapta a 5-a la 60km/h (la 1.200-1.500 de ture).
8. Daca ne cumparam o masina si nu stim ce sa alegem, ar fi bine ca in primul rand sa tinem cont de modelul care are sistemul ce