Locomotiva nr. 131.001 a fost una dintre cele mai bune locomotive aflate în dotarea C.F.R., folosită preponderent la remorcarea trenurilor de marfă şi la manevră grea în triaje, dar şi la remorcarea trenurilor de călători pe linii secundare, aceasta efectuând serviciul pe raza de activitate al depoului Arad.
Locomotiva putea să transporte 6 tone de cărbune şi 2-3 tone de apă şi a fost construită la Reşiţa. A funcţionat la Depoul Arad şi putea să meargă cu 65 de km. pe oră şi cu faţa şi cu spatele pe linii înfundate, ceea ce era un mare avantaj de manevră.
Prefectura Arad a preluat în custodie locomotiva de epocă, prima construită la Uzinele Mecanice Reşiţa.
"În câteva zile, locomotiva va putea fi admirată în permanenţă pe platoul din faţa Staţiei CFR Arad. Aceasta a fost recondiţionată şi dorim să fie un punct permanent de atracţie turistică. Va beneficia de iluminat ambiental", a afirmat Călin Bibarţ, prefectul judeţului Arad, iniţiatorul acestui proiect. Locomotiva a fost recondiţionată de muncitorii de la Astra Vagoane Călători Arad.
Reprezentanţii Prefecturii Arad iau în calcul ca acest obiectiv turistic să fie păzit în permanenţă pentru a fi protejat de eventualele acte de vandalism.
Ministrul Transporturilor a propus înfiinţarea la Arad a unui muzeu unde să fie expusă locomotiva 131.001, dar şi alte locomotive mai vechi sau mai noi care au circulat pe căile ferate române.
Locomotiva nr. 131.001 a fost una dintre cele mai bune locomotive aflate în dotarea C.F.R., folosită preponderent la remorcarea trenurilor de marfă şi la manevră grea în triaje, dar şi la remorcarea trenurilor de călători pe linii secundare, aceasta efectuând serviciul pe raza de activitate al depoului Arad.
Locomotiva putea să transporte 6 tone de cărbune şi 2-3 tone de apă şi a fost construită la Reşiţa. A funcţionat la Depoul