Autostrada Bucureşti-Moara Vlăsiei -Ploieşti cel mai probabil nu va putea fi folosită cu începere din data de 15 decembrie, după cum s-au angajat în primăvara acestui an constructorii acesteia faţă de Ministerul Transporturilor, la momentul la care acesta a notificat rezilierea contractului.Pornind dinspre centura Ploieşti Vest, punct în care autostrada va face joncţiunea printr-un sens giratoriu, lucrurile stau bine doar până la km 48. Dorinel Umbrărescu, patronul firmei Spedition UMB, care realizează tronsonul dinspre Ploieşti (km 48-km 62), a reuşit să aducă aproape de final lucrările de poduri precum şi calea de rulare, existând porţiuni pe care mai trebuie pus doar stratul de rulare. Asfaltatorul mai are de lucru la rigolele de scurgere a apelor şi la podul de la Bărcăneşti, unde un expropriat, deţinător al unei case situate la intersecţia denivelată a DN1 cu autostrada, nu permite accesul muncitorilor pentru ca aceştia să pună schelele necesare definitivării podului. Ieşit de pe tronsonul realizat de Spedition UMB, încep problemele. Pe zona km 46- km 48, în lucru la firma Euroconstruct Trading 98 deţinută de Dan Beşciu, a fost efectuată doar decaparea stratului vegetal.
Odată îndepărtat acesta, mai urmează aşternerea pământului de umplutură, a primului strat de balast, a balastului stabilizat, precum şi a trei straturi de asfalt. Întârzierea este explicată prin faptul că acest constructor nu are pe unde să îşi aducă materialele de construcţii. Atât Euroconstruct Trading, cât şi Pa&Co, firme care realizează tronsonul km 19- km 31 împreună cu km 46-km 48 şi, respectiv, km 31- km 46, au avut probleme cu aducerea materialelor pe şantier după ce sătenii din 3-4 localităţi învecinate au agresat şoferii basculantelor ce transportau balastul, acuzându-i că le-au distrus casele. „Din aprilie anul trecut până acum câteva luni nu am putut face nimic din cauza pr