Piata bunurilor de folosinta indelungata a fost de 306 milioane euro in al doilea trimestru, crestere de 12% fata de perioada similara a lui 2010, arata un studiu Gfk TEMAX. Sectorul IT a crescut cu 27,5%, iar electrocasnicele mici si sectorul foto au avut un parcurs bun: crestere de 18% Sectoarele telecom, electronicele de larg consum precum si electrocasnicele mari au crescut intr-un ritm mai lent, de sub 10%, iar piata echipamentelor de birou este singura pe minus, dar scaderea s-a diminuat la -3.6%.
IT
Dupa cateva trimestre de amanare a achizitiei de PC desktop-uri, monitoare sau periferice a venit timpul pentru o crestere pe toate aceste categorii, nu doar pe computere portabile. Drept urmare, intregul sector a crescut cu 27,5% fata de acelasi trimestru al lui 2010, in termeni de valoare. Piata a ajuns la 88 milioane euro, departe totusi de ultimul trimestru din 2010 cand a trecut de 110 milioane euro.
Electrocasnice mici
Cel de-al doilea trimestru al anului a adus o crestere pe piata electrocasnicelor mici de 17,8%, cu 4 milioane de euro mai mult decat acelasi trimestru al anului trecut.
Liderii, aparatele pentru prepararea bauturilor calde si aparatele pentru prepararea alimentelor, si-au pus amprenta pe vanzarile din T2 2011. Aparatele pentru coafat parul continua sa lupte pentru atentia consumatorilor, in timp ce produsele traditionale, precum fiarele de calcat si aspiratoarele, au inregistrat cresteri de doua cifre.
Categoria robotilor de bucatarie care obisnuia sa contribuie la scaderea sectorului si-a schimbat acum trendul intr-unul ascendent si, impreuna cu toate celelalte piete ale aparatelor pentru pregatirea alimentelor, au crescut vanzarile sectorului. Expresoarele devin din ce in ce mai puternice, avand o contributie importanta la evolutia pozitiva a sectorului in ansamblu.
Primele