Dragostea, cumpărăturile, adrenalina şi tratamentele de spa înlătură stările depresive, e un fapt dovedit. Acelaşi lucru se poate spune şi despre afacerile care pariază pe aceşti factori antidepresie... economică.
Shopping-ul e întotdeauna o alegere bună pentru a ieşi din melancolie dacă există şi un buget pe măsură. De exemplu, piaţa companiilor care vând servicii cu discount pentru grupuri a explodat în ultima jumătate de an, iar trendul ascendent continuă. Deşi rata de penetrare a "ofertelor de grup" în România este de sub 15%, până în momentul de faţă s-au vândut vouchere în valoare de peste 7.000.000 de euro.
Getadeal.ro este unul dintre primele 5 site-uri din piaţă şi s-a lansat în noiembrie 2010. De atunci cifra de afaceri s-a dublat de la lună la lună. Acum, în perioadă de vacanţe, creşterea este mai mică, însă piaţa are potenţial şi "cred că vom înregistra creşteri semnificative şi anul viitor. Până în prezent am vândut vouchere în valoare de peste 400.000 euro", spune Mircea Dragomir, proprietarul afacerii. Până la sfârşitul anului compania va investi în România aproximativ 300.000 de euro.
Ofertele cele mai vândute sunt cele din zona serviciilor de înfrumuseţare, iar publicul ţintă e format din persoane active, cu vârste cuprinse între 25 şi 45 ani, cu venituri peste medie. În schimb, din nevoia de adrenalină şi inedit, au făcut bani în ultimul an şi companiile care vând experienţe cadou. Cele mai solicitate cadouri sunt: zborul cu balonul, rapelul, plimbările cu iahtul, zborul cu parapanta şi salturile cu paraşuta. Iarna solicitările trec spre experienţe mai relaxante şi romantice (masaje, tratamente spa, cine în doi etc). "Estimăm că piaţa cadourilor de tip experienţă în România e undeva la aproximativ 100.000 de euro. "În alte ţări este o afacere de mai multe milioane de euro, însă piaţa este aici încă l