Cine isi inchipuia ca Traian Basescu si PD-L au revenit la putere doar pentru un mandat se insala. Cand o formatiune politica desfasoara o asemenea ofensiva propagandistica interna si internationala, una nemaiintalnita intr-o democratie constitutionala, este evident pentru oricine ca miza este invesnicirea la guvernare.
Daca pe vremuri serviciile de propaganda ceausiste plateau sume imense pentru cultul personalitatii si glorificarea maretelor realizari prin filme, carti, presa, ei bine, azi lucrurile au luat o turnura greu de anticipat dupa 1989. Nu Carpatii, nu Sighisoara, nu bucataria traditionala ori turismul constituie obiectul preocuparilor de PR si advertising externe, ci doua personaje care intruchipeaza binomul monolitic conducator Basescu-Boc si un partid unic, PD-L.
Propaganda pe stil nou
Activistii de la Agitprop-ul sau Politburo-ul portocaliu folosesc arareori mari trusturi media ca Reuters, Financial Times, Deutsche Welle etc., cat mai ales diverse site-uri, bloguri cu aceleasi nume arhicunoscute carora li se schimba o litera-doua, deoarece tinta nu o constituie publicul strain si educat, ci electoratul intern.
Practic, cum apare o facatura jurnalistica in astfel de publicatii, cum se si reped oficinele lor de presa sa ni le "traduca", iar vectorii de imagine sa ni le bage pe gat seara de seara la TV. Vor sa ne dovedeasca intelepciunea si eforturile supranaturale ale guvernantilor, iar multimi de cititori romani se si mira ce grozavi diriguitori avem noi si nu ne dam seama. Ca pe vremuri: carmaci genial, mama Elena academician dr. doc., tone multe de fonta, otel si grau pe cap de locuitor, iar populatia nu mai putea de bine.
Cine sunt noii propagandisti?
Daca-i urmaresti cu atentie pe autori, a caror credibilitate e intarita adesea de numele unor jurnalisti consacrati, descoperi usor