Poliţia Română lucrează la un nou Cod Rutier prin care se doreşte, în principal, responsabilizarea mai mare a şoferilor şi reducerea numărului de accidente provocate de viteza excesivă.
Astfel, plafoanele amenzilor vor creşte semnificativ, şoferii nu vor mai primi puncte de penalizare şi, în unele cazuri, amenzile vor fi suportate de proprietarul maşinii, chiar dacă nu acesta a condus autovehiculul în momentul încălcării legislaţiei.
Europa renunţă la punctele de pe carnet
Conducerea Poliţiei Române vrea să renunţe la sistemul prin care şoferii care încalcă legis¬laţia acumulează puncte de penalizare. „Nu pot să-i dau aici puncte de penalizare unui cetăţean străin, că n-are ce face cu ele la el în ţară.
Toate statele UE au început să renunţe, încet, încet, la punctele de penalizare şi au mărit amenzile", a explicat şeful Poliţiei Rutiere, Lucian Diniţă, pentru România liberă. Cei care vor avea puncte acumulate la momentul intrării în vigoare a noii legi vor scăpa de ele după şase luni.
„Evident, nu vor mai acumula altele, pentru că noua lege nu mai prevede astfel de puncte. Dar, atenţie: doar după ce va intra în vigoare noua lege! Nu înseamnă că de mâine nu mai există puncte de penalizare!", a precizat şeful Poliţiei Rutiere.
Sporirea amenzilor, la fel pentru toată lumea
Eliminarea punctelor de penalizare va atrage după sine mărirea amenzilor. „Amenzile vor creşte la toate nivelurile. N-am cum să vă dau exemple, că nu noi, Poliţia, stabilim cuantumul amenzilor. Noi solicităm doar creşte¬rea lor, Parlamentul va stabili cuantumul", a spus Diniţă.
Şeful Poliţiei Române, Liviu Popa, a vorbit însă la sfârşitul săptămânii trecute de amenzi extrem de mari, spunând chiar că „dacă o persoană îşi permite să cumpere un bolid, poate să-şi ia o amendă de 2.000 de euro".
Amenzile nu se vor aplica în funcţie de venitul celui sancţio