Şoferii nu plătesc taxa de mediu, maşinile nu au asigurare în România şi sunt preferate de infractori pentru că sunt mai greu de verificat, susţine Poliţia.
Zecile de mii de şoferi români care conduc maşini înmatriculate în alte ţări s-ar pu-tea trezi, în viitorul apropiat, în faţa unei alegeri: să-şi înregistreze maşina în România sau să renunţe la ea. Asta pentru că Poliţia vrea să le interzică acestor maşini circulaţia în România pentru o perioadă mai mare de trei luni pe an. Astfel, după ce această măsură va intra în vigoare, poliţiştii vor verifica în trafic actele (procurile) celor cu maşinile înregistrate pe teritoriul unei ţări străine. „O persoană n-are cum să circule în România cu un certificat de înmatriculare din Bulgaria, de exemplu, fără să aibă o procură în baza căreia circulă maşina. Ori, de la data emiterii acelui document, poate să meargă 90 de zile. A sărit de cele 90 de zile, rămâne fără certificatul de înmatriculare şi plăcuţe", a explicat şeful Poliţiei Rutiere, Lucian Diniţă. Măsura este necesară, spun poliţiştii, din câteva motive foarte importante.
1. Eludarea taxelor româneşti
Taxa de mediu piperată din România - care ajunge şi la câteva mii de euro în unele cazuri - i-a determinat pe mulţi români să‑şi înmatriculeze maşinile în alte ţări. În momentul de faţă circulă în România aproape 45.000 de maşini conduse de cetăţeni români, dar înmatriculate în al-te ţări, în special în Bulgaria, unde sunt înregistrate aproximativ 19.000, potrivit evidenţelor Poliţiei.
2. Maşini fără asigurare
O altă problemă este cea a lipsei asigurării sau a ineficienţei acesteia.„Multe nu au asigurări sau există brokeri care le dau asigurări, dar care nu despăgubesc pe nimeni pentru că maşina respectivă trebuie asigurată în statul de origine", explică şeful Poliţiei Rutiere, Lucian Diniţă. Potrivit acestuia, în acest an poliţiştii au r