La vârful reţelelor de comerţ şi de distribuţie de materiale de construcţie băcăuanii de la Dedeman au depăşit compania Arabesque a omului de afaceri Cezar Rapotan din Galaţi, două afaceri 100% româneşti care au realizat anul trecut venituri cumulate de peste 700 de milioane de euro, potrivit Ministerului de Finanţe.
Dedeman, reţeaua dezvoltată de fraţii Adrian şi Dragoş Pavăl, a avut în 2010 o cifră de afaceri de 369 de milioane de euro, în creştere cu 46%, în timp ce Arabesque a înregistrat pe plan local venituri de 354 de milioane de euro, în scădere cu 7,4%, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice.
Reprezentanţii Arabesque au declarat anterior că firma a realizat venituri totale de 415 milioane de euro, astfel că circa 60 de milioane de euro reprezintă încasările companiei de pe pieţele externe, în special din Ucraina, unde compania deţine mai multe centre de distribuţie.
Ambele companii au rămas profitabile anul trecut, dar în timp ce Dedeman a reuşit un rezultat net de 36,3 milioane de euro, adică o marjă de 10%, profitul Arabesque a fost de patru ori mai mic, respectiv 9 milioane de euro.
Cele două companii sunt urmate în top de trei reţele străine, respectiv germanii de la Praktiker (cifră de afaceri de 197 milioane de euro), francezii de la Bricostore (148 milioane de euro) şi austriecii de la BauMax (132 de milioane de euro).
La vârful reţelelor de comerţ şi de distribuţie de materiale de construcţie băcăuanii de la Dedeman au depăşit compania Arabesque a omului de afaceri Cezar Rapotan din Galaţi, două afaceri 100% româneşti care au realizat anul trecut venituri cumulate de peste 700 de milioane de euro, potrivit Ministerului de Finanţe.
Dedeman, reţeaua dezvoltată de fraţii Adrian şi Dragoş Pavăl, a avut în 2010 o cifră de afaceri de 369 de milioane de euro, în creştere cu 46%, în