Am prezentat astăzi coordonatele principale ale planului de marketing turistic pentru Bucureşti. Strategia pentru Capitală prinde astfel un contur clar. E un lucru care care ar fi trebuit făcut de Primăria Generală. Cum însă nimeni de acolo nu a fost interesat, MDRT şi-a asumat această responsabilitate a construirii unui brand turistic pentru Bucureşti şi a promovării oraşului pe principalele pieţe de turism.
De altfel, ministerul a făcut cel mai important eveniment pentru promovarea Capitalei ca destinaţie turistică prin gala de box a lui Lucian Bute, „Campion pentru România". În timp ce Municipalitatea este în continuare pasivă.
Obiectivele majore ale planului de marketing ţin de creşterea cu 4,8% a numărului de turişti străini în fiecare an, creşterea cu 6,8% a numărului de înnoptări şi a notorietăţii Capitalei cu 15% pe principalele trei pieţe turistice externe.
Plusul de turişti trebuie să vină din evenimentele culturale, cele sportive, dar şi din turismul de sănătate, însemnând spa-uri şi centre de wellness. Bucureştiul poate deveni o destinaţie tip city break, dar şi una pentru distracţiile vieţii de noapte, mai ales pentru tinerii care doresc să meargă în cluburi.
Aplicarea strategiei de turism pentru Capitală va aduce cu sine multe locuri de muncă. Bucureştiul stă destul de rău de job-uri în turism, lucru care se va schimba însă. De asemenea, Municipalitatea se poate aştepta la o nouă sursă importantă de venituri.
A doua veste bună este că, în unanimitate, Consiliul Local al Muncipiului Constanţa a decis astăzi să treacă în administrarea ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului a Cazinoului din oraş. Aşa se face că, după mai bine de 4 ani de când Radu Mazăre a concesionat Cazinoul unei firme prietene, această clădire patrimoniu primeşte şansa de a fi reabilitată şi apoi redată circuitului turistic. De ea se vor put