I-am ajuns din urmă pe unguri la preţul călătoriilor pe calea ferată. După ultima scumpire, transportul feroviar local este cel mai scump din zonă. Sursa: CODRIN PRISECARU
Călătoria "cu naşul", utilizarea unui material rulant inadecvat pentru multe rute şi furturile au adus CFR Călători în pragul falimentului. Bani pentru înnoirea parcului nu sunt, iar stoparea furturilor s-a dovedit a fi un demers fără sorţi de izbândă. Singura soluţie găsită de autorităţi pentru echilibrarea balanţei societăţii a fost majorarea tarifelor.
La "sugestia" FMI, Guvernul a decis să opereze o scumpire cu 18% a biletelor, începând din 14 august, ceea ce a făcut ca o călătorie cu trenul în România să devină cea mai scumpă din regiune. La bulgari şi la sârbi biletul costă mai puţin de jumătate, iar la unguri aproape la fel sau chiar un pic mai ieftin.
Nici la durata călătoriei nu stăm prea bine, în România fiind una dintre cele mai mari, din cauza stării proaste a infrastructurii. În analiza comparativă realizată de Capital au fost luate în considerare distanţe similare şi acelaşi rang de tren – Intercity.
Tarifele bulgarilor, de două ori mai ieftine
De la Sofia la Stara Zagora sunt 262 km pe calea ferată, iar o călătorie cu trenul pe această distanţă durează trei ore şi 48 de minute, preţul biletului la clasa a doua fiind de 14,8 leva, adică 32,24 lei. Mai puţin de jumătate faţă de tariful de 73,9 lei practicat de CFR Călători pe aceeaşi distanţă de 262 km dintre Blaj şi Curtici. Iar pe căile ferate române călătoria durează şi mai mult – patru ore şi 54 de minute.
Distanţa de 543 km dintre Sofia şi Varna este străbătută de Intercity-ul companiei BDZ în şapte ore şi 10 minute, la un tarif de numai 25,2 leva (54,9 lei). Spre comparaţie, de la Bucureşti la Timişoara sunt 533 km, iar Intercity- ul operat de CFR Călători face