„Dată fiind degradarea accentuată a taluzului, am decis să refacem studiul de fezabilitate făcut în anii de dinainte, pentru că nu se mai potrivea condiţiilor actuale din teren şi să începem lucrările. Mai multe firme se ocupă de asta"
Malul din zona Porţii 5 a Portului Constanţa este în curs de stabilizare. Asta după ce, în 2006, Primăria Constanţa, în colaborare cu conducerea de atunci a Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime, a plătit firmei Search Corporation un studiu de fezabilitate pentru consolidarea taluzului. Numai că, de atunci până acum, nimic nu s-a întâmplat.
Unicul fapt care merită menţionat este surparea străzii Traian, mal care, cel puţin teoretic, ar fi trebuit să fie inclus în stabilizarea despre care facem vorbire. Doar că, poate nepăsarea, poate lipsa de bani a autorităţilor, a făcut să se întâmple nenorocirea de pe strada Traian. Acum, probabil că se are grijă să nu se repete istoria, mai ales că, de această dată, molozul ar cădea peste liniile de cale ferată din Port, fapt ce ar opri, cel puţin pentru moment, activitatea.
Nu a fost să fie...
Din 2006-2007 până acum nu s-a făcut mai nimic. Poarta 5 nu este singurul loc cu probleme al Portului Constanţa. „Dată fiind degradarea accentuată a taluzului am decis să refacem studiul de fezabilitate făcut în anii de dinainte, pentru că nu se mai potrivea condiţiilor actuale din teren şi să începem lucrările. Mai multe firme se ocupă de asta. Erodarea s-a accentuat foarte mult în ultimii ani, iar proiectul acesta avea un grad de urgenţă ridicat", a declarat directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, Aurelian Andrei Popa. Acesta a mai precizat că municipalitatea nu a contribuit financiar la această lucrare. Reamintim că, anul trecut, s-a încercat repararea străzii Traian în cadrul proiectului de stabilizare a taluzului