Cum poate cultura asociativă să convertească noua generaţie la antreprenoriat. Handmade-ul - un fenomen asociat, până nu demult, cu blogurile care vând brizbizuri făcute de mână - a devenit, peste noapte, o industrie de peste un milion de euro. Cum s-a întâmplat asta?
Ruxandra Meclea, 26 de ani, e unul dintre acei oameni care nu-şi găseşte prea uşor locul. După liceu, a încercat de toate - Facultatea de Poliţie Sanitară, software, marketing online. Anul 2008 a găsit-o lucrând la un atelier de creaţie încălţăminte. Fiindcă resturile de piele, care tapetau fiecare centimetru al atelierului, o inspirau, s-a apucat să îşi facă o pereche de cercei din ele.
Prietenele ei i-au adorat. Aşa că a mai făcut câteva perechi pentru ele, apoi altele pentru prietenele prietenelor. Au urmat un blog, vânzări modeste, participări la câteva târguri de handmade - drumul obişnuit pe care îl parcurge orice producător de handmade entuziast. Asta dacă are norocul să trăiască într-un oraş mare în care oamenii au auzit de aşa ceva. Apoi soţul ei, Luigi, i-a pus o întrebare de bun-simţ. De ce n-am face noi un site unde să se adune toată lumea?
Află de pe forbes.ro continuarea poveştii şi ce sumă generează Breslo
Mai puteţi citi în numărul 65 al revistei „Forbes România"
Antreprenori part-time. La şase seara, când trântesc uşa biroului din corporaţii, câţiva români întreprinzători au deja motoarele turate pentru cel de‑al doilea job. Cel de retailer de cărţi digitale, maître fleuriste sau proprietar de prăvălie interbelică.