Intr-o scrisoare adresata ministrul Educatiei din Franta, Luc Chatel, un numar de 80 de parlamentari ai Miscarii Populare (UMP) cer ministrului retragerea manualelor scolare care explica identitatea de gen a persoanelor, in contextul social, pornind de la sexualitatea lor biologica.
Deputatii francezi, condusi de parlamentarul Richard Maille, au cerut ministrului Educatiei retragerea de pe piata a manualelor SVT - "Stiinta si viata de pe Terra", care fac referire la teoria de gen sexual, scrie Le Point.
Controverse pe aceasta tema exista inca din primavara acestui an, cand Departamentul de Educatie Catolica a cerut acelasi lucru.
Conform teoriei de gen sexual, predata in scolile franceze, oamenii nu sunt definiti ca barbati si femei, ci ca si practicieni ai diferitelor tipuri de sexualitate: homosexuali, heterosexuali, bisexuali.
Contestatarii isi sustin punctul de vedere prin faptul ca aceasta este o teorie filozofica si sociologica, nu una stiintifica, care prevede ca identitatea sexuala este un construct cultural.
Presa franceza prezinta pe larg controversa iscata de identitatea de gen la inceputul acestui nou an scolar.
Problema literalmente de metafizica ar putea fi un subiect excelent de oferit studentilor din domeniul filozofiei, dar nu si elevilor din ciclul inferior al liceului, scrie Paris Match.
Conceptul prezentat in actualele manuale a aparut in anul 1970, in Statele Unite ale Americii, prin scrierile lui Judith Butler, teorie care considera ca dincolo de diferentele biologice, identitatea de gen este o forma de interactiune dintre mediu si societate, precizeaza postul national de radio Europe 1.
Controversele nu se vor opri aici, deoarece in unele manuale se precizeaza ca, in sociologie, identitatea de gen se refera la felul prin care o persoana este recunosc