În urma sondajului efectuat pe site-ul brasov.adevarul.ro, repondenţii care au votat s-au simţit reprezentaţi de acest edificiu. Simbolul ales de braşoveni se va afla în competiţia naţională „Simbolului României", care va avea loc între 11 -12 septembrie.
Citiorii brasov.adevarul.ro au votat pentru Biserica Neagră (38,39% din voturi) și au susținut obiectivul prin comentarii și discuții online, timp de două săptămâni. Încă din primele zile de campanie, cursa cea mai strânsă a fost între Piaţa Sfatului și Bisrica Neagră, două locuri emblematice, cu o istorie și o semnificație relevantă.
Declarat emblema Braşovului, Biserica Neagră va intra în cursa „Simbolul României". În 11 și 12 septembrie braşovenii își vor putea susține prin voturi și comentarii simbolul orașului în competiția națională care se va desfășura online.
Lăcaşulestecel mai mare edificiu de cult în stil gotic din sud-estul Europei. Biserica Neagră este celebră nu doar prin dimensiunile sale, ci şi prin faptul că aici se află cel mai mare clopot din România, un clopot din bronz care cântăreşte şase tone. Corul susţinut de contraforţi exteriori, decoraţi cu edicole care adăpostesc statui de sfinţi, constituie unul din puţinele exemple de acest tip din Transilvania.
Pe locul secund, în topul preferinţelor braşovenilor, s-a clasat Piaţa Sfatului, cu 26,24% din voturi, în timp ce podiumul a fost completat de Patinoarul Olimpic (23,76%). La foarte mare distanţă de locul trei s-a clasat Muntele Tâmpa, aceasta fiind selectată doar de 9,23% dintre participanţii la sondaj. Cetăţuia Braşovului (0,93%), Prima Şcoală Românească (0,64%), Strada Republicii (0,22%) au ocupat ultimele locuri în acest clasament.
Locuri unice în ţară
În opinia primarului Braşovului, George Scripcaru, „când mă gândesc la un simbol nu pot alege un singur obiectiv. După părerea mea, întregul complex