Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe vrea măcar o şosea cu două benzi, construită din fonduri proprii, dacă autostradă nu s-a putut. Premierul insistă însă pe proiectul iniţial. Sursa: Mihai Şoica
Președintele Consiliului Județean Cluj, democrat liberalul Alin Tișe vrea să continue Autostrada Transilvania în regim de drum județean. Planul ar fi ca cei 52 de kilometri de autostradă să fie continuați cu un drum național, cu câte o singură bandă de circulaţie pe sens.
O autostradă mai mică, în regie proprie
Proiectul lui Tișe este mai vechi și de fiecare dată a fost scos de la sertar după care totul a fost dat uitării. În actualul context în care Guvernul nu mai bani pentru continuarea lucrărilor proiectul președintelui Consiliului Județean Cluj a fost adus, din nou, în discuție.
Tișe susține că județul Cluj are nevoie de soluții viabile pentru a decongestiona traficul de tranzit din județ. „Am trimis o adresă oficială Ministerului Transporturilor și am propus ca bucata de autostradă nefinalizată, de 8.5 km de la Gilău la Nădășel, respectiv 8,5 km de la Câmpia Turzii la limita cu județul Mureș, să fie tranferate în competența județului Cluj, care poate să o realizeze în prima etapă în regim de drum județean, iar în a doua, cu lărgirea la patru benzi, să devină la regim de autostradă”, spune Tișe.
Emil Boc susține totuşi varianta autostrăzii
Struțo-cămila propusă de președintele Consiliului Județean Cluj ar costa doar 300.000 de euro/km. Proiectul prevede că actualul tronson de autostradă de 52 de kilometri să fie continuat, la ambele capete, cu un drum județean cu două benzi, iar în viitor dacă vor mai fi bani și interes, acesta să fie lărgit la patru benzi, cu profil de autostradă.
„Consiliul Județean ar putea suporta aceste costuri și cred că pentru clujeni este foarte important ca traficul greu să fie scos