Proiectul “eCall” are deja o vechime de 6 ani, fiind vorba de un sistem pentru automobile care apelează automat numărul de urgenţă 112 în caz de coliziuni şi care permite localizarea accidentului. eCall trebuia să funcţional în UE încă din 2009, dar s-a tot blocat undeva pe “traseu”.
Executivul UE vrea să adopte mâine o recomandare prin care solicită statelor membre să ceară operatorilor de telefonie mobilă să îşi adapteze infrastructura pentru ca aceste apeluri să fie direcţionate către centre de urgenţă, prioritar şi gratuit.
Autorităţile de la Bruxelles vor ca echipamentele eCall să fie adaptate pentru toate noile modele de automobile, din 2015, sistemul să fie operaţional în toată Uniunea Europeană, precum şi în Croaţia, Islanda, Norvegia şi Elveţia.
Comisia estimează că eCall va permite accelerarea intervenţiilor de salvare cu 40% în zonele urbane şi cu 50% în cele rurale, precum şi salvarea a sute de vieţi în Europa, anual.
România a semnat un memorandum, în 2010, privind implementarea sistemului eCall la bordul vehiculelor, fiind invitată să facă parte din grupul de 15 state care vor implementa faza pilot a sistemului eCall în Europa. Proiectul “eCall” are deja o vechime de 6 ani, fiind vorba de un sistem pentru automobile care apelează automat numărul de urgenţă 112 în caz de coliziuni şi care permite localizarea accidentului. eCall trebuia să funcţional în UE încă din 2009, dar s-a tot blocat undeva pe “traseu”.
Executivul UE vrea să adopte mâine o recomandare prin care solicită statelor membre să ceară operatorilor de telefonie mobilă să îşi adapteze infrastructura pentru ca aceste apeluri să fie direcţionate către centre de urgenţă, prioritar şi gratuit.
Autorităţile de la Bruxelles vor ca echipamentele eCall să fie adaptate pentru toate noile modele de automobile, din 2015, sistemul să fie